Un colt ultra’ uitat de lume

Iulie 12, 2008

Un euro urat cu spume

Filed under: Spectacol pe stadioane — admin @ 10:43 am

S-a terminat si campionatul european. Ai nostri venira in tara chititi sa-si recupereze banii cheltuiti pe sucuri. Croatii, cu care mai tinui, fura cotropiti de turcaletii aia nesuferiti si nasosi. Chiar m-a durut-n nara stanga de cine o sa castige finala. Mi se paru cel mai urat turneu final pe care l-am urmarit. Totul fu fals! De la afisarea versurilor imnurilor nationale pe tabela, pana la emo-mascotele Trix si dracu’ sa-l ia pe celalalt. Ia sa vedeti cum imi dati toti dreptate!

Dau legatura astia la Viena, sa zicem. In tribune arata doar indienii vopsiti pe fete, cu sepci aplaudatoare si 25 de fulare la o mana. Apar jucatorii cu boraci de mana. Simbol al pacii si prieteniei cica. Ai nostri au excelat la capitolul asta. Hei, hei, haide meciu’! Comentatorul Isi recita poezia: „Atmosfera de carnaval aici pe modernul stadion…!”

Mai arata o blonda venita pentru shopping si dublu dezamagita ca nu nimerise la meciul Angliei sa fie aproape de Beckham si ca nici n-o sa-l vada la campionatul asta. Fufa face cu mana la camera si se vede mare pe tabela ca doar asa a fost descoperita si Pamela Anderson. Incep imnurile. Exercitiu de citire. Regizorul ni-l mai arata pe unu cu o peruca rogvaiv. Daca apare vreun steag mai mare peste suporteri, cameramanii fug de el ca mine de cainii de la podul Electro.

Goool! In tribune, accesorizatii nici nu stiu sa se bucure. Rad si topaie de doua ori. Aici croatii sunt exclusi, ca de aia mi-au si placut. Daca aprinde cineva o torta, la televizor vedem cum o furnica se suie pe un fir de iarba si danseaza limbo pe sub panza unui paianjen. Apoi, ni se mai arata 20 de reluari si trei saltimbanci cu steagurile puse invers. In casca regizorului se aude: „Ba, se termina torta alora ca nu mai am clovni de filmat?” Raspunsul vine nervos: „Ho ba ca mai e putin fum, mai cauta si tu o baba ceva! Nuuuu, ce Imi face Gustav ala, Il arata pe unu la bustul gol! Sa vezi ce ma fute sefu’!” Echipa televiziunii scapa. Peste cinci minute intra un tampit In teren sa-l sarute pe antrenor. Cadru pe furnica! Meciul se termina. Va convinsei de capcaunicitatea europeanului de anul asta?

Ba monsieur Platini, fotbalul nu e foarte spectaculos, e sub baschet, frumusetea i-o dau suporterii! Pai daca ne arati imagini doar cu grotestii aia, nu ne bagam toti piticu’ si te lasam sa-ti iei bani de la Coca Cola cat Isi iau aia de la polo. Ce zici tu, a?

Claudiu Radu

1 comentariu »

  1. Da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine.

    Mie mi-a placut Europeanul asta, cand, pentru prima data de cand vad eu un Campionat European sau Mondial, au castigat cei mai buni.

    Cat despre spectacol, daca vrei majorete, stop joc la fiecare 20 secunde de joc, time-out cand echipa ta nu prea face fata, piruete, sarituri sau mai stiu eu ce alte matrapazlacuri cred ca ar trebui sa schimbi pe JOCUL de baschet.

    Eu cel putin asa vad lucrurile.

    Din punnctul meu de vedere fotbalul e un SPORT, adica efort ( 10 km alergati pe meci), daruire, sacrificiu, etc. Iar spectacolul e dat din elementele de mai devreme, adica daruire(vezi meciurile turcilor), sacrificiu, etc. Pe cand basketul e doar un joc pentru amuzamentul unor grasi care nu mai au loc pe usa biroului si care se minuneaza ca unul alearga 10 secunde de la un panoul la altul si mai face si un slam dunk, dupa care se aseaza pe banca e rezerve sa ia o gura de oxigen. Ca de, efortul a fost maxim.

    Una e jocul, in care primeaza distractia si alta e sportul, unde vorbim de atleti in adevaratul sens al cuvantului.

    Problema cea mai mare e ca, din cate vad eu, si fotbalul merge in directia aia. Vezi tot mai des intreruperi ale meciurilor in timpul reprizelor si alte tampenii. Deja efortul nu mai e primordial. Nu mai conteaza cine e mai rezistent. Nu mai conteaza incarncenarea. Important e „show-ul marca americana” care produce bani.
    Iar in 5 ani maxim, cred ca vom avea parte si de intreruperi ale meciurilor pentru revederea unui offside.

    Si peste alti 10 ani probabil ca fiu inconjurat pe stadion de 100 de mancaciosi cu Happy Meal-ul lor de la McDonald’s impachetat in hartie sa nu dauneze grav celor din teren.

    Comentariu de gabri999 — Iulie 14, 2008 @ 10:59 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

