Un colt ultra’ uitat de lume

August 2, 2008

Cronica ultra’ ros-albastra: Vaslui-Steaua 1-0

Filed under: Cronici ultras,Spectacol pe stadioane — admin @ 9:16 pm
Tags: , , ,

O sa fiu scurt si la obiect. Motivul principal: lipsa timpului.Miercuri pe la pranz am plecat cu masini personale si microbuze spre Vaslui. Drumul a fost fara niciun eveniment.
Am ajuns la stadion cu circa o ora jumate inainte de inceperea meciului si am constatat ca suntem cam 250 veniti de la Bucuresti din care 80 de la Peluza Sud.

In ora ce a urmat am asistat la o adevarata umilinta a noastra din partea oficialilor vasluieni, a politiei locale, a jandarmeriei si chiar a unor persoane din conducerea Stelei.
Cei de la Vaslui ne-au pus sa stam in fata portii pana cu 10 minute inainte de inceperea meciului si ne-au tot enumerat motive pentru care ei nu ne vor da bilete si nu ne vor lasa sa intram pe stadion.
La inceput au spus sa le cumparam de la case, dar nu erau bilete la nicio casa. Apoi ca trebuia sa trimita clubul Steaua un fax cu numele si datele noastre din buletin, precum si cu traseul pe care venim, numerele de la masini…etc. Le-am spus ca e absurd. La un moment dat s-au plictisit de insistentele noastre si de amenintarile care se inmulteau datorita nervilor intinsi la maxim.
Oficialul clubului FC Vaslui care avea in mana teancul de bilete din sectorul oaspete, s-a apropiat de gardul care il despartea de noi si a inceput sa ne injure si sa ne ameninte…apoi, fara sa ne asteptam, a luat un bolovan mare de pe jos si l-a aruncat in noi… Nu mai pot comenta nimic dupa acest gest…va las pe voi. A sosit la un moment dat si presedintele Stelei si lucrurile s-au mai calmat. Eu am intrat la meci prin minutul 5-10, desi eram total scarbit si nu imi mai ardea de niciun meci.

Meciul a fost unul urat pentru noi. Steaua nu a aratat prea mult fotbal, adversarii nostri au jucat foarte bine si au invins cu 1-0. Peluza Nord a cantat tot meciul, in schimb noi, cei de la Sud, am fost foarte apatici si lipsiti de chef. O stare inerta pe care nu am prea inteles-o in anumite momente si pe care o pun pe seama incidentelor de la inceputul meciului cu oficialii vasluieni. Am aflat ca cei de la Shadows (Peluza Nord) fusesera prin oras cu cateva ore inainte de meci si se batusera cu o parte a Peluzei Nord Vasluiene. Au fost cativa raniti de ambele parti si cam atat.

In timpul reprizei a doua am fost provocati de cei de la Furieux, care stau la Peluza Sud a lor si am sarit in suprafata ce inconjoara terenul. A urmat o ciocnire doar cu doi membri ai lor, care au ramas langa steag si binenteles cu fortele de ordine. Nu am luat steagul pentru ca a fost tras in sus la timp si am fost asaltati de jet-uri de spray lacrimogen si pulane care veneau din toate partile. I-am sunat pe baietii de la Peluza Sud Vaslui si i-am intrebat daca vor un fair-fight 15-15, dar au refuzat.

In fine, a urmat drumul catre Bucuresti. A fost un drum frumos, in ciuda infrangerii atmosfera a fost una buna mai ales dupa ce s-a dat drumul la niste…ma rog, intelegeti voi.

In Bucuresti am ajuns acasa si m-am culcat. Dimineata am aflat telefonic ca fusesera luate cele doua steaguri de la Peluza Nord Steaua de catre cei din PCH.
Sincer, eu si nu numai eu stiam despre faptul ca vom fi asteptati si i-am avertizat si pe cei cu care am mai vorbit la meci. Din pacate lumea este ignoranta, multi se asteptau sa fiu eu urmarit sau doar cei din Peluza Sud… si au platit pentru ignoranta lor.

Oricum, rivalitatea nu se incheie aici. Nu se stie niciodata ce va urma… Ingnoranta vine uneori si din trufie nu numai din prostie.

Lecce

8 comentarii »

  1. Reguli de postare a comentariilor:

    1. Va rog sa folositi un limbaj civilizat si sa nu jigniti pe autorii articolelor, administratorii acestui blog sau pe ceilalti vizitatori care posteaza comentarii.
    2. Nu postati comentarii discriminatorii de orice fel.
    3. Comentariile care nu respecta aceste reguli vor fi sterse.

    Comentariu de nimeni — August 2, 2008 @ 9:17 pm | Răspunde

  2. nu v-a provocat nimeni de la furieux pe durata meciului, voi fiind primii care ati inceput sa ne injurati.

    Comentariu de chinez — August 2, 2008 @ 9:47 pm | Răspunde

  3. oooooooffff sensibililor. pai voi va plangeti de 5-10 minute? imi amintesc ca in meciul de anul trecut din ghencea, vasluienii au intrat dupa pauza (asta dupa ce si-au cumparat bilete de la casa pe baza de cnp). probabil asa s-au razbunat cei din conducerea moldovenilor.

    p.s.: aia cu oficialul care arunca cu bolovani in voi, nu o cred.

    Comentariu de unu dintre toti — August 3, 2008 @ 8:26 am | Răspunde

  4. Domnule Tofan, puteţi să-mi dezlegaţi următorul paradox? Cum e cu putinţă ca un individ cultivat şi civilizat să fie adept al violenţei? Cum puteţi trăi în această perpetuă contradicţie cu sine?

    „Violenţa este refugiul celor incompetenţi”, spunea adesea un amic al dvs., citându-l pe Rousseau. O vorbă mare… Reflectaţi la ea!

    Comentariu de Vladimir — August 5, 2008 @ 5:37 pm | Răspunde

  5. Domnule Vladimir, o sa-mi permit sa raspund eu in numele domnului Tofan.

    O prima observatie ar fi ca acel citat nu are nici o legatura cu Rousseau, asa ca data viitoare cand doriti sa pozati in intelectual, get your facts straight.

    In al doilea rand, puteti sa le puneti aceeasi intrebare sutelor de mii de intelectuali morti in cel de-al doilea razboi mondial (si nu numai). Exista situatii cand la violenta se poate raspunde doar cu violenta. Este mai dificil, dar nu imposibil, sa distingi intre necesitatea si placerea violentei.

    Dar nu va mai retin, lecturi placute din Asimov in continuare !

    Comentariu de Teapa — August 5, 2008 @ 10:54 pm | Răspunde

  6. @Vladimir

    Citatul este de fapt o replica a lui Salvor Hardin, personaj dintr-un roman scris de Isaac Asimov din Seria Fundatiei.
    Daca tot vrei sa folosesti citate celebre, intai verifica, apoi posteaza

    Comentariu de nimeni — August 6, 2008 @ 2:05 am | Răspunde

  7. În primul rând, înainte de a-mi fi ironizat mesajul, ar fi trebuit să-l citiţi mai atent. Dacă aţi fi procedat aşa, atunci aţi fi văzut că nu eu îl citez pe Rousseau, ci cel pe care eu îl citez, adică amicul d-lui Tofan, o face. El obişnuia să-şi semneze mesajele acum câţiva ani, pe un anumit forum, cu acest citat, pe care-l punea între ghilimele şi îl atribuia lui Rousseau. Aşadar, dacă el a citat greşit, atunci el e ignorantul. Eu nu aveam de unde şti care e adevărata sursă a frumoaselor vorbe. Am alte gusturi literare.
    Însă iată cum v-aţi legat de ceva mărunt, ignorând esenţa mesajului meu. Domnul Teapa îmi vorbeşte de războaie şi de intelectualii care au luptat în ele. Frapant! Dânsul pare să sugereze că aşa cum într-un război violenţa este necesară, la fel este şi în cazul rivalităţii dintre suporterii unor echipe de fotbal. Îmi cer scuze, dar e aberant! De altfel, o asemenea comparaţie e bună tocmai pentru a exemplifica diferenţa dintre violenţa ca necesitate (deşi e discutabil dacă în vreme de război, violenţa e cu adevărat singura opţiune) şi violenţa ca plăcere. Iar în aceeastă situaţie distincţia dintre cele două tipuri de violenţă nu numai că nu e imposibil de trasat, aşa cum bine spune d-nul Teapa, dar nu e nici dificil. E limpede ca lumina zilei că violenţa dintre suporteri nu are nimic eroic, nimic nobil şi nu e nici pe departe atât de inevitabilă cum este în vreme de război. Sunt două situaţii fundamental diferite. Dacă nu înţelegeţi asta, mai bine lăsaţi-l pe domnul Tofan să răspundă singur la mesajele care i se adresează.

    Comentariu de Vladimir — August 6, 2008 @ 5:37 pm | Răspunde

  8. Domnule Vladimir, aberezi.

    Nu mai intru in partea cu citatul, pentru ca ignoranta nu e scuzata de nimic. Poate intrecuta, doar de ipocrizie…

    Ca sa va ajut sa va reveniti putin cu picioarele pe pamant, in momentul in care dvs. duceti un steag de gard acasa (presupunand ca ati facut asta vreodata) si sunteti inconjurat de 4 suporteri ai echipei adverse, va invit sa le explicati acestora ca violenta nu este necesara. Singurul lucru pe care l-am spus e ca in UNELE cazuri (exact ca intr-un razboi), nu se poate raspunde la violenta decat prin violenta. Ah, normal, poti sa fii las. Dar nu cred ca e o alternativa mai buna…

    Comentariu de Teapa — August 8, 2008 @ 8:26 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

