Un colt ultra’ uitat de lume

August 6, 2008

Cronica ultra’ alb-rosie: Dinamo-Gaz Metan Medias 1-0

Si intai a fost botezul celui mai proaspat membru DOL, Horia, care, la 2 luni, si-a facut „baia oficiala” si intrarea in comunitatea crestina. Apoi restaurantul si pe seara meciul. Ghiftuiti si cu gaturile ne-uscate am ajuns la stadion. Ne-a izbit o aglomeratie iesita din comun in fata stadionului si niste cozi uriase la casele de bilete.

Deoarece am fost inspirati si aveam deja bilete (eu datorita unei foarte amabile prietene), ne-am strecurat cu greutate spre poarta de intrare unde am trecut fara nici un control. Am ajuns in fata intrarii la peluza si cand colo, ce sa vezi, turnichetii. Coada si aici, numai ca fiind 4 am rezolvat-o repede. Nici aici nu ne-a controlat nimeni. Curat ghinion, cand suntem curati nimeni nu ne intreaba de sanatate, cand avem cate ceva, pac „la control va rog”.

Meciul nu a fost televizat, asa ca stadionul a fost 90% plin. Doar la T0 (sectiunile I,II si III) ramanand locuri (cine naiba sa dea 30 RON?). Cicrca 10.000 de spectatori au asistat la o prima repriza buna a favoritlor, urmata de una mizerabila, dar vorba consacratilor „3 puncte sunt 3 puncte”. Desi nu sunt deloc de acord cu asta, ma autoiluzionez si trec mai departe.

Incep cu oaspetii, circa 70-80, care au avut pe gard „Fanatics”, „Legeon Italy”, „Ultra Med” si „Boys”. Au avut cateva reprize de cantat „Medias, Medias”, „Gazu, Gazu”, etc. Si cam atat despre ei.

Trecem la PCH acolo unde, dupa cum anticipam, noul sistem de ticketing si acces a ingreunat foarte mult intrarea in stadion (de parca inainte era mai eficient), asadar, in minutul 20 lumea inca astepta sa intre in peluza. Pana la urma Peluza Catalin Hildan a fost aproape plina.

Steaguri de gard prezente asa cum ne-am obisnuit in ultimii ani Supras, Front 48, Energizatii, Nuova Guardia, Mad Men, Tifosi, Panzer, Dogs of War si Supreme dar si doua mesaje : „Si Triada… si Desant? 2/1 ce jenant” si „La multi ani Mister”. Steaguri de fluturat au fost in numar de 5-6: doua mai mari(cu inscriptiile „11” si chipul lui Catalin Hildan), iar 3-4 mai mici, cele din urma fiind fluturate mai des decat celelalte doua mai mari.

Fondul sonor a fost mediu cu momente mai bune dar si slabe, probabil atmosfera de vacanta este inca prezenta, dar chiar si asa pe langa cantecele obisnuite nu au fost uitate cele adresate lui mitica, dar si cele de „bine” pentru Andrei Cristea.

In Peluza 1, desi plina (mai ceva ca PCH) nu s-au auzit decat glasurile celor circa 70 de „sudisti”. S-a cantat aproape continuu, repertoriul fiind bogat, atat din punct de vedere al ritmurilor cat si al temelor abordate. Uneori s-a cantat impreuna cu PCH, in special la hit-ul anti-Dragomir. Cu toate acestea au fost momente in care se auzeau mai mult bataile din palme decat se intelegeau cuvintele cantate/scandate, atmosfera de vacanta fiind si aici prezenta.

Au fost prezente pe gard: Octombrie Negru, DNL, Power Puff, FFS (Footbal Fans style-un grup de sudisti din Brasov), fara griji si Unici Colentina.

Per general, in peluze a dominat un aer de vacanta, cu toate astea prestatia ultrasilor a fost clar peste evolutia jucatorilor nostri in teren. Asteptam cu interes deplasarea de la Ploiesti de duminica, in fata celor din Otopeni, acolo unde este posibil sa fim „astepati” de amicii petrolisti.

degady+lvu

27 comentarii »

  1. copy paste de pe un forum dinamovist

    Meciul din punctul meu de vedere:
    Am lasat sa treaca ziua de ieri,cat mai ramasese din ea in speranta ca imi va mai trece din tristetea acumulata la acest meci.Tin cu Dinamo de vreo 22 de ani dar este prima oara cand imi pare rau ca am ales sa vin la stadion(nici la meciul cu otelul de trista amintire pentru mine nu mi-a parut deloc rau),mai bine ma duceam in parc sau la vreo terasa.
    Va rog sa ma credeti ca drumul spre casa a fost cel mai trist drum facut din Groapa catre Ghencea,mai aveam putin si imi dadeau lacrimile.
    NU o sa vorbesc de jocul echipei,de tactica…am mai vazut Dinamo jucand prost de atatea ori si aici am sa dau exemplu un meci cu astra pierdut de noi cu 3-1 acasa.
    Diferenta dintre cele doua meciuri a facut-o atitudinea noastra,a baietilor de peluza…am fost JALNICI!!!
    Imi amintesc de vremurile cand eram doar cateva sute in galerie si ca unul sa vorbeasca la telefon trebuia sa fuga pana la mama dracu` ca nu auzea sa vorbeasca si dupa ce termina de vorbit se intorcea si canta mai tare ca toti ca sa recupereze.
    Aseara,in timp ce rageam ca un magar singur in camp(nu gasesc alta comparatie) ajunsese sa-mi fie jena de unul care vorbea la telefon langa mine.
    Ma uitam la frenc end peri aia din jurul meu…la crocodili si lonsdalai…si imi aminteam de timpurile alea cand o ardeam toti saracacios dar eram o prezenta,reprezentam in p##a mea ceva.
    Fie ca ne numeam peluza nord,PCH sau mai stiu eu cum ,cantam dracu pana la epuizare…si se intrebau spurcatii de ce cantam ca disperatii…
    Mai tineti minte mah?
    Erau momente cand simteam ca ma trece inima si ma intrebam…bai,daca fac dracu un stop,macar il fac aici in peluza…bagamias p##a in mine…eram un fraier?Exaltat?
    De ce nu mai este la fel?
    De ce nu mai credeti mai aia vechi cum credeati inainte?
    De ce nu credeti mai pustilor cum credeam noi odata?Astia mai vechi pot sa se scuze,deh,varsta,blazarea…
    Aseara nu ne-am bazat nici pe cantat nici pe fluturat…ne-am bazat pe etalat si cu asta cred ca am spus tot.
    Am ajuns sa cred ca vin pe stadionul asta din inertie…si o sa mai vin..dar s-a dus pulii de suflet si pasiune si tot.

    Comentariu de calin22 — August 6, 2008 @ 11:47 pm | Răspunde

  2. altul

    suntem pe tobogan ce-i drept, s-au schimbat prea multe in peluza si nu avea cum sa nu lase urmari lucrul asta…in plus astia mai batrani sunt tot pe baricade, tot mai vin la meciuri tot mai agata steagurile pe gard, problema e ca din urma nu vine mai nimic…sau daca vin mai degraba o ard smechereste cu amicii si fac poze pentru hi5 decat sa fluture un steag sau sa cante pana ragusesc cum faceam noi…e adevarat am prins si vremuri extraordinare cand hainele nu erau alea de astazi (desi am fost mereu cea mai bine imbracata peluza ), cand trebuia sa faci sacrificii mai mari sa mergi intr-o deplasare, cand gaseai mai greu banii de bere de inainte sau de dupa meci…lucrurile s-au schimbat si odata cu ele si oamenii…sa vedem..eu tind sa cred ca PCH nu o sa dispara mai degraba o sa se schimbe stilul, in altceva…habar nu am in ce…dar chiar duminica imi era dor sa vad multe steaguri de fluturat si pe doua bete, sa vad o „sciarpata”(au disparut pana si fularele si esarfele din peluza), sa aud tobele sau o petarda de aia de se cutremura stadionul, sa vad o torta o fumigena, dar mai presus de toate si sa ma ierte Tinta care e un baiat extraordinar sa il aud pe Elias la portavoce..ne mobiliza altfel…

    Comentariu de calin22 — August 6, 2008 @ 11:48 pm | Răspunde

  3. probleme in paradis cainilor ???

    de cand e barba cu enrg la putere va duceti incet si sigur la vale..

    Comentariu de calin22 — August 6, 2008 @ 11:50 pm | Răspunde

  4. caline, se pare ca voi ne-ati luat-o inainte. nu stiu cum se face dar, nu cu mult timp in urma ne loveati cu sintagme de genul: „universul vostru se invarte in jurul nostru”… dar tu vad ca esti ancorat in actualitatile peluzei noastre. hraneste-te in continuare din forumuri.

    Comentariu de uzzi — August 7, 2008 @ 12:45 am | Răspunde

  5. Degady, ai uitat de mande boss 😀

    Comentariu de Golden — August 7, 2008 @ 9:07 am | Răspunde

  6. calin22– frutrarea la ea acasa!!!
    si tRIADA si dESANT sunt la noi!
    voi continuati sa dati copy-paste la forumurile noastre!!!
    beheheeeee

    Comentariu de dsud — August 7, 2008 @ 11:08 am | Răspunde

  7. Din pacate impresiile din „copy paste de pe un forum dinamovist” sunt valabile pentru fiecare peluza din tara …

    PS. Vremurile frumoase chiar au trecut ..

    Comentariu de Maniacs — August 7, 2008 @ 11:59 am | Răspunde

  8. Stau si ma intreb cat e de valabil tipul care a scris cronica asta din moment ce nu are abonament la PCH si a intrat cu bilet. Ce sa inteleg de aici?

    Comentariu de dR — August 7, 2008 @ 12:13 pm | Răspunde

  9. Sa intelegi ca omul care a facut cronica face parte dintr-un grup, ca a stat la sud si a intrat cu bilet pt ca la sud nu se fac abon momentan!

    Comentariu de dsud — August 7, 2008 @ 1:31 pm | Răspunde

  10. referitor la primul post, din pacate e foarte real. PCH a coborat la nivelul celorlalte peluze din tara. pentru ca peluza noastra a fost mereu peste oricare alta, acum ni se pare ca a decazut, desi este inca in top. eu sunt unul dintre aia „batrani” si recunosc ca nici nu-mi vine sa merg la meci. desi toti mergem pentru echipa, nu se poate face abstractie de ceea ce te inconjoara. si ceea ce vezi e trist. sa mergi in peluza a devenit sinonim cu mersul la plaza. e mai important sa-ti pui „burberiul” made in turcia si „lonsdeilu” (va mai aduceti aminte gecile „de colegiu” cu o fata neagra si una portocalie?). intai te duci sa te spargi in figuri la KFC si de acolo direct pe stadion. a doua zi te lauzi pe net ca tu si toti colegii de clasa l-ati prins pe unu’ si l-ati snopit in bataie pentru ca avea tricou albastru. o sa ajungem in curand ca peluza nord steaua, de acum cativa ani, cu o medie de varsta de 13 ani. daca mai apar doua-trei filme gen FF sau GSH suntem haliti. se umple tara de „hulsi”. asta e. sincer, o sa treaca mult timp pana o sa arate iar peluza ca pe vremea lui nicu galerie. si asta nu-i la misto.

    Comentariu de ion — August 7, 2008 @ 4:27 pm | Răspunde

  11. imi este rusine ca am fost la meci, ca am asistat la o imitatie3 de meci si mai ales pt ca in a 2`a repriza am continuat sa cant desi imi era rusine de jocul prestat de dinamo.
    desi initial am zis ca fac deplasarea la otopeni din cauza calitatii jocului prefer sa raman in bucuresti.

    Comentariu de adrians — August 7, 2008 @ 6:30 pm | Răspunde

  12. erau tari gecile alea 🙂

    Comentariu de ertrt — August 7, 2008 @ 7:14 pm | Răspunde

  13. @dr
    daca ai vazut, cronica este semnata de 2 oameni.
    Cat de valabili sunt cei 2, asta nu ai de unde sa stii :)).
    Plus ca depinde de ce intelegi tu prin aceasta expresie „tip valabil”. Daca luam mot-a-mot, avand in vedere ca ei sunt vii, poti spune ca sunt valabili, pt ca daca ar fi morti ar fi expirati, deci nevalabili.
    Capisci?

    Comentariu de nimeni — August 7, 2008 @ 9:36 pm | Răspunde

  14. Ce te ataci asa? Doar am intrebat, mi s-a raspuns, e din sud, ok am inteles. Daca era din PCH era o problema. Credeam ca e din PCH de stie el atatea detalii despre cum s-a intrat, ca dupa 20 de minute inca era lume in fata peluzei etc.

    Comentariu de dR — August 8, 2008 @ 12:28 am | Răspunde

  15. @dr
    Nu se ataca nimeni, dar nu inteleg care e problema ta, ce te deranjeaza. Uite si in ultimul comment ai spus „Daca era din PCH era o problema”. Care era problema?
    Si in primul comment ai scris „cat e de valabil tipul care a scris cronica asta din moment ce nu are abonament la PCH si a intrat cu bilet”, probabil ca nu stii, dar multi din cei care merg la meciuri in PCH intra pe baza de bilete. Daca esti curios, intreaba la club cate abonamente s-au facut anul asta in peluze. Nu uita ca e in vigoare Legea lui Mitica, si daca le ai cu mersul la meciuri, intelegi ce vreau sa spun.
    Deci, sa revin, care e problema ta? Ce te framanta?

    Comentariu de nimeni — August 8, 2008 @ 1:06 am | Răspunde

  16. Ba ma atac. ma atac cand vad oameni care se baga in treaba fara sa aiba habar, oameni care dau verdicte fara sa stie ce se intampla de fapt, fara sa aiba o viziune de ansamblu.
    Eu prefer oamenii care atunci cand nu stiu, sa aiba curajul sa o recunoasca daca tot vor sa se baga in discutie, oameni care stiu sa taca atunci cand nu stapanesc cat de cat subiectul discutiei, oamenii care spun deschis si cu curaj ceea ce au de spus. Pe ceilalti am „boala”, mai mica sau mai mare, depinde si de caracter :))))

    Comentariu de nimeni — August 8, 2008 @ 1:10 am | Răspunde

  17. Hai sa-ti explic la ce ma refer ca vad ca esti mai greu si dupa aceea am terminat. Ma refeream la faptul ca cineva care scrie o cronica ar trebui sa fie prezent meci de meci pe stadion. In cazul asta normal ar avea abonament. Daca ar fi fost din PCH si nu ar fi avut abonament concluzia e clara: vine din an in pasti daca ar fi preferat biletul. La revedere.

    Comentariu de dR — August 8, 2008 @ 1:05 pm | Răspunde

  18. @dR
    Da, sunt mai greu, am peste 90 kg. Logica ta are multe cusururi, si vad ca nu intelegi. Multi din cei care vin la fiecare meci NU au abonament, ce e atta de greu de inteles. daca ai fi implicat intr-adevar in fenomen, ai stii si de ce :)).

    Toate cronicile sunt facute de baieti care merg meci de meci, acasa si in deplasare.

    Comentariu de nimeni — August 8, 2008 @ 1:11 pm | Răspunde

  19. Sunt la fel de greu ca tine. 😉
    Poate la Dinamo se elibereaza abon. cu nume, in alte parti nu deci nu te afecteaza cu nimic un abonament.

    Comentariu de dR — August 8, 2008 @ 2:40 pm | Răspunde

  20. PS: copia fenomenului eventual

    Comentariu de dR — August 8, 2008 @ 2:42 pm | Răspunde

  21. Conform Legii 4/2008 pt combaterea violentei, art. 10 al (2) pct. e), organizatorii au obligatia „să asigure emiterea si distribuirea abonamentelor către suporteri, urmărind inserarea, pe fiecare abonament în parte, a numelui, prenumelui si a codului numeric personal si a unei fotografii a acestuia, precum si tinerea unei evidente clare a abonatilor, cu respectarea întocmai a dispozitiilor legale referitoare la protectia datelor cu caracter personal”

    Comentariu de nimeni — August 8, 2008 @ 2:46 pm | Răspunde

  22. Nu se aplica peste tot. Hai ca vad ca esti incapatanat si faci pe superiorul pe aici, am terminat discutia.

    Comentariu de dR — August 8, 2008 @ 3:24 pm | Răspunde

  23. pe dinamo se aplica…inclusiv poza…muie la abonamente…e prima oara in 10 ani cand nu imi fac….

    Comentariu de ertrt — August 8, 2008 @ 10:03 pm | Răspunde

  24. 1.eu am scris faza de la prima postare,mi se parea normal sa fie mentionata macar asta;
    2.tipul care a scris articolul vine pe stadion de pe vremea cand…ne jucam cu brontozaurii in curtea scolii
    3.sa-si faca cine o vrea abonamente cu poza si tot dichisul…prefer biletul,este mai…discret
    4.PCH:cam asa il vad eu,suntem activi doar la meciurile importante,de parca ar conta sincer daca jucam cu Steaua sau cu Mediasi…credeam ca echipa se iubeste la fel indiferent de meci sau orgolii.

    Comentariu de Red — August 8, 2008 @ 11:21 pm | Răspunde

  25. si eu am intrat tot prin minutul 20 si am stat tot in pch si vin meci de meci si nu am abonament (pentru ca deh)… ia zi, cam cat de „valabil” sunt?

    Comentariu de uzzi — August 9, 2008 @ 3:00 am | Răspunde

  26. true true true..adev adev adev..nasol nasol nasol.. !!! Dah nu e o problema cu PCH ci cu intreag fenomenul..legea lu mitica’asta a distrus tot..nimeni park nu mai vine la meci nsuh ce draq se intapla !! ( nici nu trec 2-3 s ca se gaseste vreun stelist sau vreun rapidist sami deie rasp ) Vreau sa spun ca pana la urma urmei steaua a avut cea mai scazuta medie de spectatori in sezonul trekt la un meci cu Dacia Mioveni,ati fost 1500 WTF ?!

    Comentariu de Drog — Septembrie 11, 2008 @ 1:24 am | Răspunde

  27. fost*

    Comentariu de Drog — Septembrie 11, 2008 @ 1:25 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

