Un colt ultra’ uitat de lume

Octombrie 31, 2008

Ziua Z-1din perspectiva alb-rosie

Filed under: Ganduri ultras,Spectacol pe stadioane — Dodo @ 1:02 pm
Tags: , , ,

E dimineata, si sub influenta citirii nocturne a articolului lui Lecce, m-am trezit cu gandul la meci. Ar fi fost al 50-lea derby vazut de pe stadion, la o mica si en-gros socoteala. Nu va fi asa, vor ramande deocamdata doar 49, pentru ca am ales sa nu merg de aceasta data. Am ales cu inima deschisa si nu regret. Sufar, intr-adevar, intr-un colt al inimii, dar in rest nu, din contra.

Poate unii va veti mira „uite-l ba si pe ala, renunta la un derby de buna voie dupa atatia ani”. Da, este ciudat, dar simt ca s-a rupt ceva in mine. E, poate nu rupt, poate fisurat. Asta dupa 35 de ani de mers pe stadion, dupa sute de meciuri si de deplasari. Dupa momente unice de bucurie dar si unele umilitoare si de maxima penibilitate. De data asta mi-au pus capac cateva momente pline de normalitate, departe de varfurile sau vaile rezultatelor parcurse pana acum cu alb-rosii mei.
Nu ma mai regasesc nici in jucatorii care imbraca tricoul alb-rosu si nici macar in majoritatea celor care populeaza peluzele in Stefan cel Mare. Nu mai simt aproape nimic cand merg pe stadion, doar aceeasi nepasare cu care ma duc uneori la serviciu. Si asta este cel mai dureros, sa iti pierzi entuziasmul, sa nu mai simti placerea. Dar stiu si simt si imi doresc ca totul sa revina la normal, si asa va fi, mai devreme sau mai tarziu.

Totul a inceput dupa meciul cu Lazio, a urmat Elfsborg si a pus capac NEC Nijmegen. In aceea seara de 02.10.2008 nu am mai avut puterea nici sa plang, am plecat cu capul in jos, cu sufletul negru, trist dar totusi demn. Dar s-a rupt in mine placerea de a mai veni la stadion, dorinta de a mirosi mireasma ierbii rascolite de crampoanele jucatorilor. Am stat multe zile de atunci sa caut aceste lucruri disparute, in interiorul corpului meu. Pana acum nu le-am gasit, desi imi doream asta, dar totusi sper ca totul va reveni la normal.

Deci voi vedea derby-ul din fata televizorului. Cum va fi? Nu stiu, ca demult nu mi s-a intamplat. Probabil emotiile vor fi mai mari, voi cauta disperat sa vad ce coregrafii s-au afisat, ce mesaje, voi suna in stanga si dreapta pentru a afla atmosfera din jurul stadionului inainte in timpul si dupa meci. Voi suferi, stiu asta, dar una din „vorbele” mele spune ca „a fi dinamovist inseamna sa fii si un pic masochist”. Asa ca nu voi putea sa nu ma framant, pentru cateva ore totul va inceta sa existe doar MECIUL isi va derula secventele si ma va rascoli.

Dar exista si o alinare, data de sentimentul de siguranta ca prietenii si amicii mei din Sud si PCH vor fi acolo, pe baricade, cu steaguri, esarfe, mesaje si coregrafii, si vor veghea ca totul sa fie bine, astfel incat la finalul meciului toata suflarea dinamovista sa ne putem bucura impreuna cu fratele nostru din ceruri, Catalin.

Vor fi si stelistii pe stadion. Un lucru bun, pentru ca fara ei, n-ar mai fi derby. Am citit articolul lui Lecce si m-am ingrozit cate compromisuri au trebuit sa faca ca sa poata veni cat mai multi in Stefan cel Mare. Eu nu stiu daca le-as face. Oltenii nu le-au facut si n-au ajuns pe stadion. E chestie de cum simte fiecare, e chestie de alegere, e chestie de atitudine. Dar nu poti spune ca e vorba de mentalitate, pentru ca si afara, mai ales in Italia, care pentru multi dintre ultrasi este El Dorado-ul fenomenului, modelul la care viseaza, sunt multe peluze care au o relatie foarta buna cu conducerea, si chiar primesc bani de la club.

Sincer, ii inteleg si pe olteni, dar si pe stelisti. Nu pot sa ii condamn pe unii sau pe altii, pentru ca nu stiu cum as reactiona eu, acum zic ca nu as face compromisuri, dar pus in fata faptului implinit, nu stiu ce sa zic. Pentru ca, sa recunoastem, toti am facut compromisuri, mai mari sau mai mici, numai ca nu toti putem recunoaste deschis asta, pentru ca nu da cool in fata amicilor.

Deci azi e Z-1, si maine e Dinamo-Steaua in Stefan cel Mare, si eu la TV. Va fi greu, al naibii de greu dar va trece si asta. Cum a fost? Va voi povesti peste 2 zile. Pana atunci, ii rog pe toti dinamovistii care vor mege in Stefan cel Mare, sa cante din primul pana in ultimul minut pentru a-si sustine echipa si sa o faca SI PENTRU MINE! Si eu voi fi alaturi de voi cu inima si cu sufletul si voi canta si va voi incuraja de aici, din fata ecranului.

degady64

1 comentariu »

  1. Frumos..Dar tot nu am inteles de ce nu te duci la meci..in fine..si mie scarba de jucatori,antrenori si conducere insa nu shi de Dinamo…Hai Noroc..Asha cum ai zis sa speram ca dupa meci o sa se auda numa : Hai sa bem,Hai sa bem…HAI CU TOTI HAI SA BEM

    Comentariu de Drog — Noiembrie 1, 2008 @ 2:38 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

